Villkor

Priser

Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK) inklusive moms.

Försäljning

Varor i butiken är till försäljning inom Sverige. Vill du köpa en vara och få den levererad utomlands kan du kontakta vår butik i Visby på visby@gad.se.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse på din beställning skickas via e-post till dig inom en arbetsdag från ordertillfället.

Emballage

Vi vill gärna värna om miljön och återanvänder därför i möjligaste mån emballage som vi tagit emot från andra leverantörer då vi packar våra försändelser. Det kan därför finnas logotyper mm på emballaget från andra varumärken än de du beställt. Varan kommer däremot alltid i sin originalförpackning. Förhoppningsvis tycker du som vi att det är bra att dra ner på kostnader, till exempel dina fraktkostnader, och att återvinning ligger rätt i tiden.

Betalsätt

Vi erbjuder flera betalningsalternativ så som faktura, kortbetalning och delbetalning genom Klarna Checkout. Klarnas fullständiga villkor hittar du i kassan.

Frakt

Fraktkostnaden är 49 kr för beställningar under 500 kr.
Beställningar för minst 500 kr skickas fraktfritt.
Det går även bra att hämta ut varan i vår butik i Visby på Hästgatan 10, vilket givetvis är gratis oavsett köpesumma.

Leveranssätt

Vi skickar paket med Schenker till närmaste utlämningsställe om inte annat angetts på produktsidan (vissa varor skickas på pall). Varor som måste skickas på pall skickas med Schenker hem till kunden. Schenker aviserar då innan leverans. Inbärning ingår ej.

Färg och tapeter från Farrow & Ball skickas direkt från England.

Det går också bra att välja att hämta ut sina varor i vår butik i Visby på Hästgatan 10.

Leveransbekräftelse

Vi skickar en leveransbekräftelse till dig via e-post i samband med att varorna lämnar lagret.

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar räknat från den dag du tagit emot varan. Observera att detta inte innefattar färg och tapeter från Farrow & Ball. Kontakta alltid oss via e-post på shop@gad.se innan du returnerar varan. Brevet ska innehålla ordernummer, eventuellt fakturanummer och vilka varor du vill returnera.

De returnerade varorna ska vara oanvända och i originalförpackning med tillhörande emballage. Fri retur gäller för varor som skickas som paket (ej pall). En returfraktsedel är bifogad i ditt paket. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Det går också bra att lämna varan till G.A.D Butik & Showroom i Visby på Hästgatan 10.

Om du ångrat ditt köp och skickar/lämnar tillbaka en vara till oss återbetalas din varukostnad av Klarna.
En beställning som är levererad med Schenker och ej uthämtad inom 14 dagar returneras till G.A.D på din bekostnad.

Leveranstid

Normal leveranstid inom Sverige för lagervaror är för närvarande 2-7 arbetsdagar.

Skulle leveranstiden av någon anledning visa sig bli längre än 30 dagar har du rätt att häva ditt köp. Självklart informerar vi dig om leveransförseningar.

Reklamationer och garanti

Alla produkter har ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Garantin gäller från produktens ursprungliga inköpsdatum och i Sverige. Inköpskvittot eller orderbekräftelsen ska uppvisas. Om varan är defekt eller om vi har skickat fel vara står vi för returporto. Kontakta oss snarast eller senast inom 14 dagar på shop@gad.se om du vill göra en reklamation.

Tänk på att emballera varan väl, på samma vis som när den anlände, då du bär ansvaret för transporten. Varan ska alltid returneras till G.A.D. Beroende på felets typ skickar vi antingen en ny vara, utför en reparation eller ersätter varukostnaden.

Personuppgifter enligt PUL

De personuppgifter du uppger när du gör din beställning använder vi för att kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post shop@gad.se. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Reservation

Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter i prisuppgifter, produktinformation och lagersaldo. Vi förbehåller oss rätten att i efterhand, även efter genomfört köp, korrigera de felaktiga uppgifterna.

Cookie-filer

Denna webbplats använder ”cookies”. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används för att ge en besökare tillgång till olika funktioner eller till att följa hur användare surfar. Den skadar inte din dator.

Anti-SPAM policy

Vi medverkar inte till att skicka SPAM eller skräppost.

Bolagsinformation

Gute Art & Design AB, Hästgatan 10, 621 56 Visby
Org. nummer 556548-4770